Etkinlik
Planı
(Hayallerimiz)
Etkinlik Çeşidi : Drama-Sanat Etkinliği – Bütünleştirilmiş Büyük Grup
Etkinliği
Yaş Grubu : 48-60 Ay
Kazanım ve Göstergeleri
Bilişsel
Gelişim Kazanım 1
·
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken
nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/ durum/ olayı
ayrıntılarıyla açıklar.)
Motor Gelişim Kazanım 4
·
Küçük kas
kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri:Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. )
Materyaller:Canlandırabilecekleri
mesleklere ilişkin olabildiğince malzeme (kuaförlük için saç
spreyi,tarak,kurutma makinesi şarkıcı için kumaşlar,süslü atkılar vb, doktorluk
için steteskop beyaz önlük vb. Çocukların boylarında Kraft kağıtları çeşitli
renkte boyalar ipler, kumaşlar
Sözcükler :,Önce
sonra şimdi, meslekler hayaller
Kavramlar: Zaman (önce sonra şimdi )
Öğrenme
Süreci
Öğretmen ısınma çalışması
olarak kısaca mesleklerden bahseder.Sonra grup halinde doktor gibi olun öyle
davranın komutunu verir.Çocuklar doktor gibi olur.Ardından öğretmen gibi olmak
, kuaför gibi olmak dişçi gibi olmak komutlarını verir.Bu esnada çocukların
fikirlerini alabilir.Onlara sizin aklınıza gelen meslekler var mı? Varsa haydi
hep birlikte onları da deneyelim der.Bu şekilde ufak düzeyde bilgileri de
ölçülmüş olur. Ardından Esas çalışma olarak pandomim çalışması yapılır. Her
çocuktan hayalindeki mesleği büyüdüğünde ne olmak istediği sözcük kullanmadan
sınıfa önceden getirilen materyalleri kullanarak kısa kısa canlandırmaları istenir.Seyirciden (Diğer çocuklar)tahminler
alınır.Kimse tahmin edemezse canlandıran çocuk sınıfa bunu açıklar. Her çocuk
bu etkinliği yaptıktan sonra değerlendirmeye geçilir.Değerlendirme esnasında
çocuklardan bu hayallerini unutmaması istenir.Çünkü değerlendirmenin ardından
bu hayalleri resmedecekleri söylenir.
Çocuklar sınıfa geldiğinde her çocuk için onların
boyunda bir Kraft kağıdı vardır.Bu kağıtların üzerine her çocuğun bedeni kaba
hatlarıyla çizilir.İşlem tamamlandıktan sonra çocuklar az önce söylediğiniz
meslekleri hayallerinizi hatırlıyor musunuz ? diye sorulur. Şimdi bu
hayallerimizi resmetmenizi istiyorum. Hayaliniz gerçek olsaydı, nasıl
giyinirdiniz, saçlarınız nasıl olurdu , mesela gözlük takar mıydınız gibi
yönlendirmelerle çocukların hayallerindeki meslekleri çizmeleri bedenlerini o
görüntüye bürümeleri istenir.Etkinlik bittikten sonra yapılan çalışmalar bütün
okulda sergilenir.
Değerlendirme
Betimleyici Sorular
Etkinliğimizde
hangi malzemeleri kullandık?
Hangi
mesleği seçmeyi tercih ettiniz?
Duyuşsal Sorular
Neden
doktor-kuaför vb olmak istiyorsun ?
Bu
hayaline ulaşsaydın ne hissederdin?
Hayallerine
ulaşamazsan ne hissedersin?
Yaptığın
resimdeki sen mutlu mu ?
Kazanımlara
Yönelik Sorular
Daha
önceleri başka bir meslek hayal etmiş miydiniz ? Ya da sonrada bu fikriniz değir mi acaba ? Şimdi
birer çocuksunuz çocukların da bazı görevleri vardır en büyük görevinizin ne olduğunu
biliyor musunuz ? (oyun oynamak cevabı beklenir cevap gelmezse öğretmen bu
cevabı bulmaları için onları yönlendirir.) Yaşamla
İlişkilendirme Soruları
Anne ve babasının mesleğini bilen var mı
?
Uyarlama
: Sınıfta
otizm olan bir çocuk varsa:
Öğretmen
otizmi olan çocuğun performansına göre etkinlik içinde sırasıyla sözel yardım,
işaret, ipucu, model olma ve fiziksel yardım kullanarak çocuğun bu etkinliği
uygulamasına yardım etmelidir.(Canlandırma yaparken sınıfın dikkatlice onun
dikkatini dağıtmadan dinlemeleri sağlanır.Dikkat dağıtan uyarıcı ortamdan
çıkarılır.takıldığı yerlerde ufak ipuçları verilebilir.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder