17 Haziran 2016 Cuma

MESLEKLER(Okul Öncesi Bütünleştirilmiş Sanat ve Drama Etkinliği)

Etkinlik Planı
(Hayallerimiz)
Etkinlik Çeşidi : Drama-Sanat  Etkinliği – Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği
Yaş Grubu : 48-60 Ay
  Kazanım ve Göstergeleri
Bilişsel Gelişim  Kazanım 1
·         Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/ durum/ olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Motor Gelişim Kazanım 4
·         Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri:Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. )

Materyaller:Canlandırabilecekleri mesleklere ilişkin olabildiğince malzeme (kuaförlük için saç spreyi,tarak,kurutma makinesi şarkıcı için kumaşlar,süslü atkılar vb, doktorluk için steteskop beyaz önlük vb. Çocukların boylarında Kraft kağıtları çeşitli renkte boyalar ipler, kumaşlar
Sözcükler :,Önce sonra şimdi, meslekler hayaller

Kavramlar: Zaman (önce sonra şimdi )
                                                     
                                               Öğrenme Süreci

Öğretmen ısınma çalışması olarak kısaca mesleklerden bahseder.Sonra grup halinde doktor gibi olun öyle davranın komutunu verir.Çocuklar doktor gibi olur.Ardından öğretmen gibi olmak , kuaför gibi olmak dişçi gibi olmak komutlarını verir.Bu esnada çocukların fikirlerini alabilir.Onlara sizin aklınıza gelen meslekler var mı? Varsa haydi hep birlikte onları da deneyelim der.Bu şekilde ufak düzeyde bilgileri de ölçülmüş olur. Ardından Esas çalışma olarak pandomim çalışması yapılır. Her çocuktan hayalindeki mesleği büyüdüğünde ne olmak istediği sözcük kullanmadan sınıfa önceden getirilen materyalleri kullanarak kısa kısa canlandırmaları  istenir.Seyirciden (Diğer çocuklar)tahminler alınır.Kimse tahmin edemezse canlandıran çocuk sınıfa bunu açıklar. Her çocuk bu etkinliği yaptıktan sonra değerlendirmeye geçilir.Değerlendirme esnasında çocuklardan bu hayallerini unutmaması istenir.Çünkü değerlendirmenin ardından bu hayalleri resmedecekleri söylenir.
     Çocuklar sınıfa geldiğinde her çocuk için onların boyunda bir Kraft kağıdı vardır.Bu kağıtların üzerine her çocuğun bedeni kaba hatlarıyla çizilir.İşlem tamamlandıktan sonra çocuklar az önce söylediğiniz meslekleri hayallerinizi hatırlıyor musunuz ? diye sorulur. Şimdi bu hayallerimizi resmetmenizi istiyorum. Hayaliniz gerçek olsaydı, nasıl giyinirdiniz, saçlarınız nasıl olurdu , mesela gözlük takar mıydınız gibi yönlendirmelerle çocukların hayallerindeki meslekleri çizmeleri bedenlerini o görüntüye bürümeleri istenir.Etkinlik bittikten sonra yapılan çalışmalar bütün okulda sergilenir.
                                                     Değerlendirme
Betimleyici Sorular
Etkinliğimizde hangi malzemeleri kullandık?
Hangi mesleği seçmeyi tercih ettiniz?
Duyuşsal Sorular
Neden doktor-kuaför vb olmak istiyorsun ?

Bu hayaline ulaşsaydın ne hissederdin?
Hayallerine ulaşamazsan ne hissedersin?
Yaptığın resimdeki sen mutlu mu ?
Kazanımlara Yönelik Sorular                                                                                               
Daha önceleri başka bir meslek hayal etmiş miydiniz ?  Ya da sonrada bu fikriniz değir mi acaba ?                                                                                                                       Şimdi birer çocuksunuz çocukların da bazı görevleri vardır en büyük görevinizin ne olduğunu biliyor musunuz ? (oyun oynamak cevabı beklenir cevap gelmezse öğretmen bu cevabı bulmaları için onları yönlendirir.)                                                                                                     Yaşamla İlişkilendirme Soruları                                      
 Anne ve babasının mesleğini bilen var mı ?                                                      
Uyarlama : Sınıfta otizm olan bir çocuk varsa:
Öğretmen otizmi olan çocuğun performansına göre etkinlik içinde sırasıyla sözel yardım, işaret, ipucu, model olma ve fiziksel yardım kullanarak çocuğun bu etkinliği uygulamasına yardım etmelidir.(Canlandırma yaparken sınıfın dikkatlice onun dikkatini dağıtmadan dinlemeleri sağlanır.Dikkat dağıtan uyarıcı ortamdan çıkarılır.takıldığı yerlerde ufak ipuçları verilebilir.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder