17 Haziran 2016 Cuma

Aynı-Farklı (Sanat etkinliği)İstasyon tekniğiyle

 ETKİNLİK PLANI
                                                 (eşini bul resmini yap)
Etkinlik çeşidi: Sanat Etkinliği ( Büyük grup etkinliği)
Yaş grubu: 48-60 Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.( Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar
Dil Gelişimi
Kazanım 1. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşmayı başlatır .konuşmayı sürdürür Konuşmak için sırasını bekler)

Bilişsel Gelişim
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Göstergeleri:. Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.  Nesne/varlıkları dokusuna  göre eşleştirir.)

Materyaller : pastel boyalar, iki büyük kraft kağıdı.
                                                         
Kavramlar: aynı-farklı

ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen elinde bir kutuyla çocukların karşısına geçer. ‘’Bu kutunun içinde ne olabilir?’’ gibi sorular sorar, çocuklarla sohbet eder.Tahminlerini alır.
 Kutunun  içinde;üzerinde böcek,sincap,tavşan,kedi,çiçek,kelebek,timsah,ağaç olan kartlar vardır. Kartlar yere serilir. Ve çocukların özgürce seçmesine olanak sağlanır.kartını alıp boynuna asan yerine oturur. Daha sonra öğretmen her karttan iki tane bulunduğunu ve kendi kartının aynısının başka birinde de olduğunu söyler. Öğretmen aynı kart sahip öğrencilerin eşleşmesi yönergesini verir.Çocuklar dört  gruba ayrılır.masaların üstündeki kraft kağıtlarının ortasında ünlü ressamların(kokoschka, kandinsky) resimleri yapıştırılmıştır önceden.Bu ressamlar hakkında konuşulur, bilgi paylaşımı yapılır.İstasyon tekniği uygulanır: Dört masadan birincisinde, sadece aynı- farklı yaprak çeşitleri vardır. İkinci masada kozalak, ağaç kabukları,kraft kağıtları. üçüncü masada boncuklar pullar, ipler dördüncü masada boyalar vardır.)Müzik başlayınca çocuklar resimleri tamamlamaya başlar.Müzik bitince gruplar öğretmen rehberliğinde yer değiştirir. Diğer grubun kaldığı yerden resmi tamamlamaya devam ederler.her müzik bitiminde grup değişikliği olur ve çocuklar tüm malzemeleri kullanmış olurlar.
DEĞERLENDİRME
Betimleyici sorular
kraft kağıtlarının üzerindeki resimler neye benziyorlar?
                                                                                                                                                                                                                                           Duyuşsal sorular:
Kocaman dört  resmi de hep birlikte yaptık, resim yaparken zorlandınız mı?
Müzik bitiminde ortaya çıkan resimleri beğendiniz mi?
Sizce bu resimler neyi anlatıyor?                                                                                                     
Uyarlama:
Sınıfta otizm olan bir çocuk varsa:
Çocuğun sınıftaki durumuna göre etkinlik sırasında sırayla sözel yardım, işaret, ipucu, model olma ve fiziksel yardım kullanarak çocuğun arkadaşlarına eşlik etmesi sağlanır.kalabalıktan rahatsız oluyorsa, arkadaşlarının arasında durmak istemiyorsa, zorlama yapılmaz.etkinliğe katılmak istemezse, ilgisini çeken başka bir bireysel etkinlik yapabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder