ETKİNLİK PLANI
(eşini bul resmini yap)
Etkinlik
çeşidi: Sanat Etkinliği ( Büyük grup etkinliği)
Yaş grubu: 48-60
Ay
KAZANIM
VE GÖSTERGELERİ
Motor Gelişim
Kazanım 4.
Küçük kas kullanımı gerektiren
hareketleri yapar.( Kalemi
doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar
Dil Gelişimi
Kazanım 1. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri:
Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşmayı
başlatır .konuşmayı sürdürür Konuşmak için sırasını bekler)
Bilişsel Gelişim
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları
özelliklerine göre eşleştirir. (Göstergeleri:. Nesne/varlıkları
rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları dokusuna göre eşleştirir.)
Materyaller : pastel boyalar,
iki büyük kraft kağıdı.
Kavramlar: aynı-farklı
ÖĞRENME
SÜRECİ
Öğretmen elinde bir kutuyla çocukların
karşısına geçer. ‘’Bu kutunun içinde ne olabilir?’’ gibi sorular sorar,
çocuklarla sohbet eder.Tahminlerini alır.
Kutunun içinde;üzerinde böcek,sincap,tavşan,kedi,çiçek,kelebek,timsah,ağaç
olan kartlar vardır. Kartlar yere serilir. Ve çocukların özgürce seçmesine
olanak sağlanır.kartını alıp boynuna asan yerine oturur. Daha sonra öğretmen
her karttan iki tane bulunduğunu ve kendi kartının aynısının başka birinde de
olduğunu söyler. Öğretmen aynı kart sahip öğrencilerin eşleşmesi
yönergesini verir.Çocuklar dört gruba
ayrılır.masaların üstündeki kraft kağıtlarının ortasında ünlü
ressamların(kokoschka, kandinsky) resimleri yapıştırılmıştır önceden.Bu ressamlar hakkında konuşulur, bilgi paylaşımı yapılır.İstasyon tekniği uygulanır: Dört
masadan birincisinde, sadece aynı- farklı yaprak çeşitleri vardır. İkinci
masada kozalak, ağaç kabukları,kraft kağıtları. üçüncü masada boncuklar pullar,
ipler dördüncü masada boyalar vardır.)Müzik başlayınca çocuklar resimleri
tamamlamaya başlar.Müzik bitince gruplar öğretmen rehberliğinde yer değiştirir.
Diğer grubun kaldığı yerden resmi tamamlamaya devam ederler.her müzik bitiminde
grup değişikliği olur ve çocuklar tüm malzemeleri kullanmış olurlar.
DEĞERLENDİRME
Betimleyici
sorular
kraft kağıtlarının üzerindeki resimler
neye benziyorlar?
Duyuşsal sorular:
Kocaman dört resmi de hep birlikte yaptık, resim yaparken
zorlandınız mı?
Müzik bitiminde ortaya çıkan resimleri beğendiniz
mi?
Sizce bu resimler neyi anlatıyor?
Uyarlama:
Sınıfta otizm olan bir çocuk varsa:
Çocuğun
sınıftaki durumuna göre etkinlik sırasında sırayla sözel yardım, işaret, ipucu,
model olma ve fiziksel yardım kullanarak çocuğun arkadaşlarına eşlik etmesi
sağlanır.kalabalıktan rahatsız oluyorsa, arkadaşlarının arasında durmak
istemiyorsa, zorlama yapılmaz.etkinliğe katılmak istemezse, ilgisini çeken
başka bir bireysel etkinlik yapabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder